11 okt. 2012

Stickbeskrivning och torsdagstema...

Fabrikens torsdagstema är höstens moodboard.. Detta 
är mitt bidrag. Hösten kommer ohjälpligt med lite mörkare
 färger och stickning hör till höstens program... Här bjuder 
jag på mönstret till mitt stickade telefonfodral...

Ett stickat fodral till telefonen ( Iphone):
Garn : Sju bröder ( Seitsemän veljestä )
Stickor: 3 1/2 ( strumpstickor ).
Masktäthet: 24 m / 10 cm
Lägg upp 34 m fördelat på fyra stickor. 

Varv1: Sticka rätstickning med  svart garn.
Varv 2: Sticka mönster enl modell 1 på 14 m och fortsätt
med modell 2 och upprepa dessa två modeller varvet runt.

Tom ruta : svart garn.
Fylld ruta: vitt garn.
Modell 1

Modell 2

Fortsätt enligt modellerna så att det blir två stjärnor 
på framsidan och förståss två på baksidan...

Avsluta med två varv rätstickning med det svarta garnet och därefter 
3 varv resårstickning( 1rät m, 1avig m,) Maska därefter av....

Ha det bra!

Kraam
Sanne


12 kommentarer:

Black Iris sa...

Tack för det jättefina mönstret..

Kram maidi

Susan Durup sa...

Hvor er din "mobil-frakke" da bare helt fantastisk. Bare jeg kunne strikke :-)
Mange hilsner fra Susan

BLOMSTERDESIGN sa...

Vilket fint fodral du har stickat! Jätte snyggt! Kram Therese

Lyckoslanten sa...

Tack för det mönstret! Ser eklöven där... Jag har plockat sådana och massor av andra löv idag med eleverna. ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Det tackar vi för, det är jättefint! Och det är mysigt med höstfärgerna.
Agneta kram

Photo by Maria sa...

Så gulligt stickat fodral..

Ha en fin fredag..

Kram Mia

Anna sa...

Vilket härligt moodboard du visar upp! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

Å, vilket fint fodral!
Ha en fin kväll!

Vintageregreening sa...

Tack för mönstret! Fin höststämnings bild!

Anette Ryan sa...

Gillar din moodboard och för att inte tala om den söta "strumpan" till mobilen.
Ha en skön helg!
Kram Anette :-)

En vacker vardag sa...

Vilket mysigt fodral! Ha en skön helg! Kram

House and Garden by Bia sa...

Vilket härligt fodral, stickat blir ju jätte bra till vintern.
Ha en fin helg!
Bia

Unknown sa...

Hej Sanne!

Jag försökte sticka detta fodral. Men redan när jag stickade så tyckte jag att någå inte stämde överens fast jag följde din beskrivning slaviskt.När jag stickat klart så märkte jag att det fattas någonting och så börja jag titta på din bild och din beskrivning och märkte att i modell 1 fattas en rad rättare sagt den mittersta raden i hela "stjärnan".

Ha en trevlig fortsättning på söndagen!

-Erica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...